Pod atrakcyjnymi liniami nadwozia, nowe policyjne Alfy 159 mają ukryty benzynowy czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,75 litra, który generuje moc 200 KM osiąganą przy 5000 obr/min. Bardzo interesującą cechą jest dostępność momentu obrotowego o wartości aż 320 Nm już przy 1400 obr./min. Przekłada się to na szybką reakcję silnika na każde żądanie kierowcy. Jednostka napędowa, znana m.in. z takich samochodów jak Lancia Delta, czy Alfa Brera, jest optymalnym rozwiązaniem pod względem osiągów i spalania. Jak widać silnik TBi to prawdziwie „sportowe serce” o parametrach porównywalnych do osiągów wolnossącej jednostki o pojemności trzech litrów ale gwarantujące znacznie bardziej umiarkowane zużycie benzyny – na poziomie około 8,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Napęd na przednie koła przenosi 6-biegowa skrzynia manualna. Auto dynamicznie reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu. Przyśpieszenie od zera do 100 km/h trwa tylko 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna nowych radiowozów to 235 km/h. Można się spodziewać, że nowe samochody policyjne będą wykorzystywane do pościgów szybkich aut i motocykli łamiących prawo.
Nowe radiowozy są także bezpiecznymi samochodami, które w teście zderzeniowym Euro NCAP otrzymały najwyższą możliwą pięciogwiazdkową ocenę. O pasażerów zatroszczy się m.in. siedem poduszek powietrznych, w tym jedna chroniąca kolana kierowcy. Ponadto, bezpieczeństwa na drodze i precyzji trakcji przypilnuje perfekcyjnie zestrojony układ jezdny, wspomagany przez najbardziej wyrafinowane systemy elektroniczne. Listę elektronicznych wspomagaczy otwiera układ ABS, dalej jest zespół trzech systemów składający się z VDC (ESP) wraz z Brake Assistant i Hill Holder oraz system Q2, czyli elektroniczny samoblokujący mechanizm różnicowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz