Alfa Romeo Giulietta – następczyni modelu 147, zbudowana nowej płycie podłogowej zwanej "Compact". Przednia część auta nawiązuje do 8C Competizione.
Historia modelu
Początkowo auto nazywać się miało 149, następnie planowano nazwę Milano, po czym w ostatniej chwili zmieniono nazwę na Giulietta z wewnętrznych powodów. Nazwa nawiązuje do produkowanej w latach 50. ubiegłego wieku limuzyny. Również w stylistyce nowego modelu widać pewne zapożyczenia sprzed 50 lat.
Samochód standardowo wyposażony był w elektroniczną blokadę dyferencjału Q2 oraz system gaszenia silnika start/stop. Na wyposażeniu znajduje się również system DNA, który umożliwia jazdę w jednym z trzech trybów – Dynamic, Normal i All Weather. Każdy z tych trybów różni się od siebie zestrojeniem pracy pedału gazu, siły wspomagania układu kierowniczego, trybem pracy programu ESP.
Stosowane są następujące silniki: Diesle 1.6 JTDm (105KM) i 2.0 JTDm (140KM lub 170KM) oraz silniki benzynowe z turbodoładowaniem o pojemności 1.4 i mocy 105KM/120KM, a także 1.4 Multiair o mocy 170KM z systemem elektronicznej regulacji pracy zaworów. Oprócz tego oferowana jest sportowa wersja QV (Quadrifoglio Verde), w której został zastosowany silnik Tbi o pojemności skokowej 1.75 dm³ i mocy maksymalnej 235 KM. Silniki 1.4 Multiair 170KM i 2.0 JTDm 170KM dostępne są także z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną TCT konstrukcji własnej.
Silnik | Pojemność skokowa [cm³] | Moc maksymalna [KM] przy obr/min | Maks. moment obrotowy [Nm] przy obr/min | Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | Prędkość maks. [km/h] | Średnie zużycie paliwa [l/100km] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 TB 105KM | 1368 | 105/5000 | 206/1750 | 10,6 | 185 | 6,4 |
1.4 TB 120KM | 1368 | 120/5000 | 206/1750 | 9,4 | 195 | 6,4 |
1.4 TB MultiAir 170 KM | 1368 | 170/5500 | 250/2500 | 7,8 (7,7 z TCT) | 218 | 5,8 (5,2 z TCT) |
1.75 TBi 235 KM | 1742 | 235/5500 | 340/1900 | 6,8 | 242 | 7,6 |
1.6 JTDm (turbodiesel) 105KM | 1598 | 105/4000 | 320/1750 | 11,3 | 185 | 4,4 |
2.0 JTDm (turbodiesel) 140KM | 1956 | 140/3750 | 350/1500 | 9,0 | 205 | 4,5 |
2.0 JTDm (turbodiesel) 170KM | 1956 | 170/4000 | 350/1750 | 8,0 (7,9 z TCT) | 218 | 4,7 (4,5 z TCT) |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz