niedziela, 10 marca 2013

Alfa Romeo MiTo


Alfa Romeo MiTo - najmniejszy model marki Alfa Romeo produkowany od 2008 roku przez włoski koncern Fiat zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Alfa Romeo MiTo jest konkurentem takich aut jak Audi A1 oraz Mini One/Cooper. Nazwa MiTo nawiązuje do dwóch włoskich miast: Mediolanu (po włosku Milano), gdzie auto zostało zaprojektowane i Turynu (po włosku Torino), gdzie jest produkowane. Mito także oznacza po włosku "baśń".
Auto przed wprowadzeniem na rynek nosiło nazwę roboczą Alfa Romeo Mi.To. W 2009 pojawiła się wersja QV (Quadrifoglio Verde) z silnikiem 1.4 z turbodoładowaniem, którego moc sięga 180 KM. Dzięki małym rozmiarom samochód osiąga 100 km/h w czasie poniżej 7,5 sekundy i prędkość maksymalną powyżej 215 km/h.


Wygląd
Pojazd wyróżnia typowa dla marki stylistyka. Przednia część nadwozia inspirowana była modelem 8C Competizione. Widać to zwłaszcza w profilu maski silnika, atrapie, przednim zderzaku i kształcie reflektorów. Uwagę zwraca brak ramy okalającej szybę w drzwiach bocznych oraz zgrabny tył ze spoilerem i okrągłymi światłami wykonanymi w technologii diodowej.
W modelu zastosowano kilka nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych. Jest to m.in. po raz pierwszy zastosowana w samochodzie Alfa Romeo przekładnia z podwójnym suchym sprzęgłem DDCT, czy urządzenie sterownicze o nazwie DNA współpracujące z układem napędowym, hamulcami, sprzęgłem, zawieszeniem i skrzynią biegów. Pozwala ono na uzyskanie trzech różnych trybów zachowania się samochodu na podstawie stylu jazdy, najbardziej odpowiedniego do sytuacji lub dostosowanego do potrzeb użytkownika. Są to tryby: super sportowy (Dynamic), miejski (Normal), oraz tryb zachowujący maksymalny poziom bezpieczeństwa w warunkach utrudnionej przyczepności (All-weather).
W standardowym wyposażeniu modelu MiTo znajdą się m.in. system stabilizacji VDC, siedem poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, a także aktywny układ kierowniczy DST. Silniki mają pojemność 1368 cm³ oraz 1598 cm³.

WersjaSilnik:Układ zasilania:Średnica × skok tłoka:St. sprężania:Moc maksymalna:Maks. moment obrotowy0-100 km/h:V-max:
Silniki benzynowe:
1.4[1]R4 1,4 l (1368 cm³),DOHCwtrysk72,00 mm × 84,00 mm10,8:178 KM (57 kW) przy 6000 obr/min120 N•m przy 4750 obr/min12,3 s175 km/h
1.4 MultiAir[2]R4 1,4 l (1368 cm³),DOHCwtrysk72,00 mm × 84,00 mm10,8:1105 KM (77 kW) przy 6500 obr/min130 N•m przy 4000 obr/min10,7 s187 km/h
1.4 Turbo 120[3]R4 1,4 l (1368 cm³),DOHCturbowtrysk72,00 mm × 84,00 mm9,8:1120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min206 N•m przy 1750 obr/min8,8 s198 km/h
1.4 MultiAir TB[4]R4 1,4 l (1368 cm³),DOHCturbowtrysk72,00 mm × 84,00 mm9,8:1135 KM (99 kW) przy 5250 obr/min206 N•m przy 1750 obr/min8,4 s207 km/h
1.4 Turbo[5]R4 1,4 l (1368 cm³),DOHCturbowtrysk72,00 mm × 84,00 mm9,8:1155 KM (114 kW) przy 5500 obr/min230 N•m przy 3000 obr/min8,0 s215 km/h
1.4 MultiAir QV[6]R4 1,4 l (1368 cm³),DOHCturbowtrysk72,00 mm × 84,00 mm9,8:1170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min250 N•m przy 2500 obr/min7,5 s219 km/h
Silniki wysokoprężne:
1.3 JTDm[7]R4 1,3 l (1262 cm³),DOHC, turbocommon rail70,00 mm × 82,00 mm17,6:190 KM (66 kW) przy 4000 obr/min200 N•m przy 2000 obr/min11,8 s178 km/h
1.3 JTDm-2[8]R4 1,2 l (1248 cm³),DOHC, turbocommon rail69,60 mm × 82,00 mm16,8:195 KM (70 kW) przy 4000 obr/min200 N•m przy 1500 obr/min11,6 s180 km/h
1.6 JTDm-2[8]R4 1,6 l (1598 cm³),DOHC, turbocommon rail79,50 mm × 80,50 mm16,5:1120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min320 N•m przy 1750 obr/min9,9 s198 km/h




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz